
V podzemí katedrály je mnohem více, než odborníci čekali
Očekávání odborníků byla opatrná, přesto jsou výsledky parádní. Spolek Naše historie spolu s Muzeem…
foto: Archiv Evy Lebedové
17. 02. 2021 - 11:33
Zhruba rok od vypuknutí pandemie koronaviru čelí takřka 800 miliónů dětí po celém světě dlouhodobým překážkám v možnosti vzdělávat se. Podle dat organizace UNESCO jsou ve 31 zemích školy zcela zavřené, v dalších 48 je prezenční výuka částečně omezena. Česká republika v rámci tohoto srovnání bohužel patří k zemím s jednou z nejdelších uzávěr škol na světě. Například žák třetí třídy prvního stupně základní školy u nás do školy od začátku pandemie nechodil více než 30 týdnů, což jsou dvě třetiny školního roku. Pro srovnání ve Skandinávii byly školy zavřeny nejdéle deset týdnů, stejně jako ve Francii či v Chorvatsku. V současnosti jsou plně otevřeny například školy ve Švýcarsku, Francii, v Belgii, Chorvatsku, Norsku či na Novém Zélandě. Jakou koncepci návratu dětí do škol nabídlo české ministerstvo školství po tři čtvrtě roce od prvního lockdownu na jaře minulého roku? Jak se vyznat v debatách o návratu dětí do škol? Mají pravdu ti, kteří tvrdí, že za současné epidemické situace není možné uvažovat o jejich návratu do lavic? Nebo je potřeba vyslyšet ty, kteří mluví o negativních dopadech dlouhodobé absence výuky a sociální izolace na vývoj dětí?
Očekávání odborníků byla opatrná, přesto jsou výsledky parádní. Spolek Naše historie spolu s Muzeem…
Kde získávali pravěcí obyvatelé střední Evropy měď na výrobu prvních nástrojů a ozdob? Byla těžena…
Přerov – Originální oslavu Mezinárodního dne hasičů zvolili profíci i dobrovolníci ze sborů v…
Klasická dopravní nehoda se zřejmým viníkem a velkou škodou se stala v úterý večer u Sobotína. Na…
Olomouc - V neděli se řidičům otevřel nový most přes budoucí obchvat D35 u Olomouce. Stavba…
Olomouc – Čtyři mrtvé vlky našli lidé v posledních dvou měsících v Rychlebských horách. Ochránci…