
Začala dvouletá rekonstrukce olomoucké radnice
Olomouc - Od úterka se nádvoří olomoucké radnice proměnilo v zázemí pro rozsáhlou rekonstrukci. Na…
foto: Správa železnic
08. 09. 2021 - 14:04
"V rámci požadavku na zvýšení traťové rychlosti došlo k celkové rekonstrukci železničního svršku a spodku, odvodnění i zabezpečení trati. Práce zahrnovaly také výstavbu trakčních stožárů a trolejového vedení pro stejnosměrnou napájecí soustavu, která bude zároveň již připravena na budoucí přechod na střídavou trakci," informovala Správa železnic v tiskové zprávě.
Všechny zastávky mají nově vybudovaná nástupiště s výškou hrany 550 mm nad kolejí. To má umožnit pohodlný nástup do nízkopodlažních elektrických souprav. Na zastávce v Uničově má nástupiště stejně jako ve stanicích délku 110 metrů, na dalších zastávkách je pak délka 90 metrů.
"V Újezdě u Uničova se cestující dostanou na vnější nástupiště u koleje číslo 3 po přilehlém přejezdu. Všechna nádraží jsou bezbariérová, v rámci úprav se zřídily přístřešky pro cestující, nový orientační a informační systém a osvětlení stanic, zastávek i přístupových cest. Nástupiště budou monitorována kamerovým systémem, stejně jako vybrané frekventované přejezdy," informovala správa.
Mezi Šternberkem a Uničovem je teď celkem 10 přejezdů, které jsou zabezpečené výstražnými světly a závorami. Před modernizací měl závory jen jeden, sedm pak bylo osazeno světelným zabezpečením a 3 měly výstražný kříž. Jeden z přejezdů s výstražnými kříži byl zrušen bez náhrady.
"V úseku budou ještě do prosince v menším rozsahu probíhat práce na trakčním vedení a dokončovací stavební práce. Na příští rok jsou potom naplánovány činnosti spojené se zprovozňováním zabezpečovacího systému ETCS. Modernizace celého třicetikilometrového úseku z Olomouce do Uničova začala v srpnu 2019," stojí dále v informacích Správy železnic.
Co se týče rychlostí vlaků, jako první regionální trať bude mít maximální povolenou rychlost až na 160 kilometrů za hodinu. A to i díky vyšší bezpečnosti provozu, kterou zajistí evropský zabezpečovací systém ETCS. Náklady na stavbu se vyšplhají na 4 miliardy korun, stavba bude podpořena mimo jiné Evropskou unií prostřednictvím Operačního programu Doprava a to částkou převyšující 1,5 miliardy korun.
Olomouc - Od úterka se nádvoří olomoucké radnice proměnilo v zázemí pro rozsáhlou rekonstrukci. Na…
Olomouc - Tento týden začala v Olomouci rozsáhlá oprava mostu na silnici I/55, který překonává…
Tramvaje na Nové Sady po osmidenní výluce opět jezdí. Výluku zavinila nehoda vlaku, který vykolejil…
Výluka tramvajového provozu na Nové Sady, způsobená vykolejením vlaku na křížení tratí v ulici…
Olomouc - Městská policie v Olomouci v poslední době zaznamenává zvýšený počet případů porušování…
Olomoucké tržiště čeká významná proměna. Podkladem bude projektová dokumentace, jejíž zadání…