Zde může být vaše reklama.

Olomouc se zúčastní kampaní Deset tisíc kroků a Do práce na kole

Olomouc se zúčastní kampaní Deset tisíc kroků a Do práce na kole

foto: Olomouc.eu, Pixabay

23. 03. 2021 - 11:51

Deset tisíc kroků a Do práce na kole. Dvě celostátní kampaně, do kterých se zapojilo také město Olomouce. Obě mají za úkol podpořit aktivní mobilitu, první se týká chůze a běhu, druhá pak, jak je z názvu patrné, na jízdu na kole.

 

Zapojení Olomouce okomentoval na webu města primátor Miroslav Žbánek.

„Neváhali jsme a hned s příchodem jara jsme se rozhodli podpořit aktivity, které souvisí se zdravým životním stylem a udržitelnou mobilitou,“ uvedl Žbánek.

Deset tisíc kroků

První ročník kampaně Deset tisíc kroků vyhlásilo Partnerství pro městskou mobilitu spolu s městem. Podle vyjádření zástupců města mí cílit na návrat chůze, jako nejpřirozenějšího pohybu člověka. Chodecká a běžecká výzva odstartuje v dubnu. Týmy i jednotlivci se do ní mohou hlásit už teď na speciálním webu.

„Cílem akce není ujít deset tisíc kroků, jak by se dalo podle názvu předpokládat, ale pokusit se chodit pravidelně a alespoň o něco víc, než jsme byli doposud zvyklí. Pro každého z nás je výzvou jiný počet kroků, ale přínosy jsou stejné,“ uvedla manažerka projektu Sylva Švihelová.

Tým může utvořit opravdu kdokoliv. Mohou to být členové domácnosti, lidé se stejným zájmem, ale také pracovníci ve firmách. Hlavním cílem a odměnou je podpora zdraví, přesto na ty nejlepší čekají i další, zajímavé ceny. 

„Na tři nejlepší ženy, tři nejlepší muže a nejlepší tým výzvy čekají ceny, které jsme do soutěže věnovali společně s Aquaparkem Olomouc,“ prozradil primátor.

Do práce na kole

Na udržitelné formy mobility cílí také druhá z kampaní, Do práce na kole.

„Jde o známou a vlastně už tradiční kampaň, do které se Olomouc zapojuje v pořadí už po deváté. Loni jsme v celkovém počtu čtyřiatřiceti měst obsadili čtvrtou příčku. A i letos se do výzvy chystá zapojit přes padesát zaměstnanců magistrátu,“ vyzdvihuje náměstek primátora pro oblast smart city Matouš Pelikán.

Do výzvy, která trvá měsíc, se pravidělně zapojí tisícovky jednotlivců, ale i firem z celé republiky, kteří začnou cestovat na kole, koloběžce, ale i pěšky.

"Výzva je sice soutěžní, daleko důležitější je ovšem vnitropodniková motivace jednotlivých účastníků a vědomá snaha překonat pohodlnost a měsíc se pravidelně dopravovat do práce jinak než autem," uvádí Pavel Bednařík, hlavní organizátor olomoucké části kampaně.

Kampaň každoročně provází série dalších akcí, které město finančně podporuje a na jejich pořádání spolupracuje. Ty jsou v plánu také letos, pokud to situace dovolí.

Chybět v takovém případě nebudou například cyklovyjížďky, debaty, semináře nebo pikniky v parku.

Další články