Na Novou Ulici nepojedou tramvaje ani po Vánocích, výluka bude delší
Velká modernizace tramvajové trati na Novou Ulici měla skončit letos v prosinci. Nestane se tak,…
09. 07. 2020 - 15:06
Na stavbě v ulici 8. května se i nadále čile pracuje. Dělníci mají za sebou nejtěžší část rekonstrukce, napojení dvousměrných kolejí v zatace mezi Pekařskou a 8. května. Práce pokračují ve vysokém tempu dál, stavební firma podle vyjádření magistrátu už dohnala původní třítýdenní skluz, zaviněný nouzovým stavem v začátcích koronavirové krize.
Podle Hynka Schilbergera, ředitele divize kolejových staveb IDS Olomouc, má teď rekonstrukce ulice za sebou technicky nejnáročnější krok.
„V úterý proběhla montáž a spojení dvou protisměrných kolejových oblouků v křižovatce u Koruny v předepsané výšce, úhlech a přesnosti. Bylo to asi tím nejnáročnějším úkolem a já jsem moc rád, že se nám se jej podařilo provést s přesností na jeden milimetr,“ uvedl Hynek Schilberger.
Rekonstrukce zahrnuje opravu kanalizace, nové přípojky energií i vedení kabelů
Ulice 8. května prochází celkovou rekonstrukcí inženýrských sítí, komunikace a dvoukolejné tramvajové trati v délce kolem tří stovek metrů. Aby stavba měla životnost dalších nejméně padesát let, musela být pojata skutečně komplexně. Zahrnuje tedy opravu kanalizační stoky vložkováním, nové přípojky vody a nové vodovody, přeložku kabelů, opravu veřejného osvětlení, spodní a vrchní stavbu tramvajové trati s novou pokládkou žulové dlažby a úpravu trolejového vedení. Na povrchu komunikace bude použit materiál, vhodný do historického jádra. Vrátí se sem původní žulové obruby. Nevhodnou zámkovou dlažbu z chodníků nahradí řezaná dlažba 40 krát 40 centimetrů, schválená památkáři.
„Provoz tramvají bude díky použití speciální technologie uložení výrazně tišší a s výrazně menšími otřesy,“ zdůraznil primátor Žbánek. Na podkladním betonu jsou položeny antivibrační rohože, teprve poté následuje další beton. Samotné kolejnice jsou navíc opatřeny tzv. bokovnicemi a patními návleky, které rovněž tlumí veškeré vibrace.
Práce měly původně začít 16. března, do čehož ovšem vstoupilo vyhlášení nouzového stavu a komplikace s dostatkem pracovních sil. Rekonstrukce tak mohla reálně začít až o tři týdny později, nicméně stavba tehdy slíbila, že zpoždění dožene a stihne předat hotovou ulici na začátku prosince. Dodavatel kvůli tomu částečně upravil plán prací, a výsledek nyní napovídá, že se vše opravdu stihne včas. Zhuštění prací sice dočasně zhoršilo komfort uživatelů této ulice, nicméně protažení stavby až do jarních měsíců vnímají všichni jako nežádoucí.
Velká modernizace tramvajové trati na Novou Ulici měla skončit letos v prosinci. Nestane se tak,…
Strašidelný týden v zoo se svou nezaměnitelnou dušičkovou atmosférou letos potěšil 20 981…
Olomouc - Olomoučtí obyvatelé mají jedinečnou příležitost ovlivnit budoucnost Mlýnského potoka a…
Olomouc – Podvodníci zkoušejí stále nové a nové finty, jak okrást důvěřivé lidi o peníze. Před pár…
Olomouc – Olomoucká charita a spolek Dobré místo pro život uspořádaly ve čtvrtek na Horním náměstí…
Olomouc – Významný přínos k přežití jednoho z nejvíce ohrožených dravých ptáků světa, orla opičího,…